Domů / Nezařazené / Domácí trénink

Domácí trénink

Ve dnech, kdy kardiak není rehabilitován ve skupině nebo v lázních, provádí rehabilitaci  doma. Domácí prostředí samozřejmě nenabízí, tak vhodné podmínky jako u cvičení ve speciálních zařízeních.

Určitě není na škodu pořídit si pár cvičebních pomůcek. Jedná se především o balanční podložku, theraband, overball či gymball. Velmi oblíbeným je rotoped. Většina kardiaků totiž nevyráží na kolo ven v chladných dnech, a tak dávají přednost rotopedu, na kterém mohou jezdit pravidelně každý den.

Třetí rehabilitační skupina se omezí jen na pár cviků a dechovou gymnastiku, ale počínaje druhou rehabilitační skupinou by měl kardiak využít té nejvýznamnější součásti pohybové léčby a to kondiční chůzi. (viz Sportování)

Pro domácí cvičení je důležitá konzultace s lékařem, který vám stanoví tréninkovou tepovou frekvenci. Právě jí se řídíte při jakékoliv aktivitě. Dá se zjistit dvěmi možnostmi.

1) Odhadem z hodnoty submaximální frekvence (méně častá a ne moc spolehlivá).

2) Ze srdeční frekvence dosažené při maximálně tolerované zátěži při ergometrickém vyšetření.

Pojmem tréninková frekvence je myšlena hodnota srdeční frekvence, jejíž dosažení je maximálním optimem bezpečné zátěže. Při dosažení této frekvence, je nejlepší snížit intenzitu výkonu či minimálně setrvat a dát pozor, aby nedocházelo k jejímu nárůstu. Pokud po lehlém snížení intenzity nedojde k poklesu TTF, pak je vhodné tréninkový program na cca 5 minut přerušit.

O Makawiel

Shlédněte také

Frekvence cvičení

Frekvence cvičení Za minimální vhodnou frekvenci se považuje jedna cvičební jednotka 3x týdně, lepší varianty …