Domů / Hubnutí / Extrémní spalování? Třeba během do schodů!

Extrémní spalování? Třeba během do schodů!

Pokud si opravdu rádi saháte až na své dno, a nebo chcete dát nadobro sbohem svým přebytečným tukům, pak pro vás máme jeden velice zajímavý tip. Tím je běhání do schodů. Nejen že díky němu naprosto precizně posílíte své nohy, tak i perfektně prorýsujete svalstvo na celém svém těle. Jedná se o velice náročné, ale přínosné kardio, díky kterému posílíte svou cévní čínnost a dýchací soustavu. Navíc se bude váš tuk škvařit přímo před očima. A co je na tom všem nejlepší, běhání do schodů působí blahodárně i na stres a dlouhodobé doplnění energie.

 

Běhání do schodů je mnohem těžší variantou klasického běhu. Nohy vás při něm budou doslova hřát teplem, a to je přesně to co potřebujeme. Pořádné pálení, jako ze samotných pekel. Někteří běžci dokonce tvrdí, že běh do schodů je jim příjemnější, protože je šetrnější vůči kolenům. Noha totiž nedopadá na povrch z takové výšky, a proto není tolik namáhána chrupavka.Extrémní spalování? Třeba během do schodů!

A kde běhat? No je to jednoduché, v podstatě kdekoliv, kde vás to napadne, fantazii se meze nekladou. Běhat lze vevnitř i venku, jediné co je potřeba hlídat je technický stav schodů a to, zda jsou pro běh způsobile, například jestli nekloužou. Velmi zajímavou volbou je například běh do schodů v paneláku, kde jich je dostatek, navíc v každém patře můžete jet výtahem dolů, ve kterém si pořádně odpočinete. Pamatujte, si, že ze schodů nikdy neběháme směrem dolů!Extrémní spalování? Třeba během do schodů!

Pro začátek vám stačí opravdu málo. Pro netrénovaného člověka je někdy dost těžké schody jen vyšlápnout. Proto někdy na začátek stačí zvolit jen svižnou chůzi. Pokud se pustíte do běhání, zvolte si pro začátek lehčí tempo a postupně jej navyšujte. Můžete také vyzkoušet prokládání běhu do schodů s klasickým během.Extrémní spalování? Třeba během do schodů!

V průběhu určitě narazíte na klasickou otázku. Brát schody po jednom, nebo po dvou? Odpověď na ní není vůbec jednoduchá. Záleží především na vás a také na délce a výšce schodů. Obecně však platí, že při běhání schodů po jednom, je frekvence pohybu velice rychlá a jedná se tak o trénink spíše aerobní. Po dvou, popřípadě i po třech se jedná spíše o silovou záležitost.

O Vojtěch Sedláček

Shlédněte také

Hlídejte se pomocí aplikace!

Hlídejte se pomocí aplikace!

Pokud vás trápí přebytečná kila, a víte, že vaše schopnosti hlídat si co všechno za …