Domů / Hubnutí / I tuk může být zdraví, je však potřeba vědět který

I tuk může být zdraví, je však potřeba vědět který

Když se řekne tuk, většině lidí, kteří se snaží zhubnout, se ježí chlupy všude možně. Je však dobré vědět, že tuk může být i skvělým pomocníkem při snaze shodit svá přebytečná kila. Je tedy dobré vědět které potraviny obsahují správný tuk, který se skvěle hodí do našeho jídelníčku a tělu pomůže.

I tuk může být zdraví, je však potřeba vědět kterýTzv. zdravé tuky, správným názvem esenciální mastné kyseliny jsou zdraví velmi prospěšné a dokonce pomáhají tělu zbavovat se přebytečných druhů tuku. Jedná se o mnohem lepší zdroj energie než nasycené tuky, které se velmi těžko z těla odbourávají a mají tendenci ukládat se tam, kde to nejméně potřebujeme. Například Omega-3 mastné kyseliny představují skvělou prevenci onemocnění cév a srdce a dokonce napomáhají snižovat riziko Alzheimerovi choroby.

I tuk může být zdraví, je však potřeba vědět kterýVedle těchto kyselin se potkáváme, a bohužel častěji, s již zmíněnými nasycenými tuky. Ty se v našem těle ukládají v podobě nepříjemného tělesného tuku. Není však dobré je úplně odsuzovat. Dokonce i tento tuk má svá pozitiva. Dalo by se říci, že tělesný tuk je nezbytný pro život. Jedná se o tepelný izolátor, energetickou rezervu, to však v přiměřeném množství. Zajímavostí je však to, že nasycené tuky stimulují tvorbu testosteronu, což je jedna z jejich nejpozitivnějších vlastností.

Doporučená denní dávka tuků v celkovém denním kalorickém obsahu potravy je 30%. Je důležité většinu těchto procent věnovat nenasyceným mastným kyselinám, ale nesmíme zapomínat ani na nasycené tuky.I tuk může být zdraví, je však potřeba vědět který

Konzumaci tuků je nutné se vyvarovat dvě hodiny před tréninkem a dvě hodiny po něm. Tuky mají totiž tu vlastnosti, že zpomalují trávení proteinu, které tvoří a regenerují svalstvo. Krom proteinů by se ke svalům nedostaly ani další potřebné látky, protože je omezen krevní průtok ke svalům. Tuky také snižují hladinu růstového hormonu.

A kde Omega-3 mastné kyseliny nabrat. Tou nejlepší volbou jsou ryby. Zde máte malou ukázku obsahů tuku v jejich těle.

Mořské rybyI tuk může být zdraví, je však potřeba vědět který

  • Tuňák (100g) – 5 999 mg omega-3 mastných kyselin
  • Makrela (100g) – 2 777 mg
  • Sleď (100g) – 2 541 mg
  • Sardinky (100g) – 1 579 mg
  • Losos (100g) – 300 mg

Sladkovodní ryby

  • Úhoř (100g) – 1 030 mg
  • Sumec (100g) – 877 mg
  • Pstruh (100g) – 717 mg

O Vojtěch Sedláček

Shlédněte také

Saunování jako všestranný relax

Saunování jako všestranný relax

Jak jistě víte, saunování má na naše tělo samé pozitivní účinky. Pro osoby které jsou …