Domů / Cvičení / Podceňovaný strečink

Podceňovaný strečink

Při cvičení, ale jiných sportovních aktivitách, se člověk leckdy ani neprotáhne, a hned jde na to, popřípadě udělá jen několik málo cviků na protažení nohou, a zbytek těla nechává být. To ovšem není vůbec dobré, protože absence strečinku může způsobit zranění, ztrátu výkonosti a deformaci. Navíc se díky němu zvyšuje tělesná pružnost a odolnost.

Předtím, než samotné cvičení zahájíme, je nutné myslet na to, že je potřeba se pořádně protáhnout. Každou partii je potřeba pořádně prokrvit a slovo pořádně je zde myšleno vážně. Párkrát zapumpovat opravdu nestačí. Vše musíme dělat poctivě a pořádně.
Podceňovaný strečink
Správný trénink by měl určitě začít zahřátím svalstva a jeho prokrvením. Toho docílíme 10 až 15 minutami na jednom z trenažérů, které jsou k tomu určeny, nebo během v tomto intervalu. Pokud se takto zahřejeme, je na čase pořádně prokrvit i svalstvo, tedy hlavně to, které máme ten den v úmyslu procvičit. Při tréninku končetin je vhodné rozhýbat i klouby, které začnou vylučovat tekutinu, která funguje jako jakési pomyslné mazadlo. Tím docílíme menší zátěže na klouby. Podceňovaný strečink

Důležité pravidlo zní, že svaly před cvičením neprotahujeme, ale rozhýbáváme. U protahování dojde k námaze, po které sval očekává pasivitu. Nedochází pak k tak kvalitní kontrakci, u které se snižuje její síla. Po tréninku již můžeme dospět k samotnému protahování, opět tedy svalstva, které jsme procvičovali. Finálnímu strečinku bychom měli věnovat opravdu velkou pozornost a čas. Je zapotřebí protahovat sval pomalu, pečlivě tak, aby byl sval co nejvíce uvolněný. Podceňovaný strečink

Pokud se budete strečinku opravdu věnovat, vaše tělo vás odmění hned několika vlastnostmi, které oceníte nejen při cvičení, ale i v běžném životě. Tou první je jednoznačně prevence před zraněním, které by nás v našem progresu jen brzdilo. Další je urychlení regenerace, svalstvo nebude druhý den tolik bolavé a urychlení rehabilitace, v případě pokud přeci je dojde ke zranění. Podceňovaný strečink

Se správně protaženým tělem budete schopni mnohem efektivněji pracovat a hlavně vnímat své tělo. Svalstvo bude pracovat efektivněji a rychleji. V některém z dalších týdnů se zaměříme na jednotlivé svalové partie a povíme si, jak by jejich protahování mělo vypadat a proč je vlastně důležité zrovna je protahovat. Povíme si také, které svaly protahovat nemusíme, popřípadě se jim máme věnovat jen minimálně.Podceňovaný strečink

O Vojtěch Sedláček

Shlédněte také

Posilování při běhu

Posilování při běhu

Běháte rádi, ale zároveň byste chtěli trochu více zpevnit i vrchní polovinu svého těla posilováním? …