Domů / Doporučujeme / Chodit či běhat?

Chodit či běhat?

Je lepší chůze nebo běh? Tato otázka trápí velké množství lidí a zejména těch, kteří se snaží shodit svá přebytečná kila. Odpověď musí najít především každý sám v sobě, protože velmi záleží na hubnoucí osobě, na jejich tělesných predispozicích, cílech a čase, který chceme do hubnutí investovat.

Chůze se dá považovat za naprosto ideální začátek, kterým nikdy nic nepokazíte, zvláště pak jste-li úplným začátečníkem, a to v jakémkoliv sportu. Je důležité si uvědomit, že mluvíme o svižné chůzi, která drží naší tepovou frekvenci v určitých hodnotách.run_vs_walk66
Chůze je pro spalování tuků ideální, stejně tak jako pro budování fyzické kondice. Tepová frekvence u chůze by se měla pohybovat okolo 120-130 tepů za minutu, to při zatížení 70-80% celkového výkonu srdce.

Chůze vy měla být rychlá a měla by trvat od 45 minut do dvou hodin a to může u někoho představovat problém. Totiž rychlá chůze pomaleji zahřívá tělo, což je potřeba k efektivnímu spalování tuků. Pokud však nemáte čas věnovat se hubnutí tak dlouho, může pro vás výt určitým řešením běh. run walk program 460

Běh by měl být u začátečníků pomalý a nikterak dlouhý. Zátěž by měla být z počátků mírná a postupně by se měla zvyšovat s trénovaností těla. Běh více než tuky začne spalovat cukry nahromaděné v těle, ale to neznamená, že nebudete hubnout ba naopak. Vysoká tepová frekvence způsobí tvorbu svalové hmoty, která začne využívat vašich tukových zásob pro přeměnu tuku v energii a pro tvorbu svalové hmoty.

Běhání navíc není vhodné provozovat tak dlouho jako chůzi. Ideální je běhat maximálně 45 minut denně, ovšem s železnou pravidelností. Ta přivede vaše tělo do stále aktivní fáze. Začne zcela jinak hospodařit s tukovými zásobami a naučí se je využívat, čím dál tím častěji, i při činnostech, které byste do té doby nepovažovali za tuky spalující. stažený soubor

U obou způsobů pohybu nutnost pravidelného doplňování tekutin, nejlépe čiré vody a hlavně správné dodržování jídelníčku, který je základním klíčem ke všem úspěchům a který tvoří celých 70% z celé práce na postavě bez tukových polštářů.

Pokud tedy patříte k lidem, které pohyb nikdy moc nezajímal, můžete začít pravidelnou rychlou chůzí, která se začne během týdnů měnit na indiánský běh a později na nepřetržitý pozvolně se zintenzivňující běh. Uvidíte, že vás pohyb v přírodě naprosto pohltí a vy si budete vyčítat, že jste nezačali dříve.walkjogrun

O Vojtěch Sedláček

Shlédněte také

Domácí bazén pomáhá udržovat dobrou fyzickou kondici. Jaký druh bazénu si na zahradě postavit?

Pokud si chcete neustále zlepšovat svoji fyzičku, aniž byste museli spoléhat na veřejná sportoviště, je …