Domů / Doporučujeme / 5 zimních aktivit, při kterých se hubne, a navíc prospívají srdci

5 zimních aktivit, při kterých se hubne, a navíc prospívají srdci

Když se venku nabízí příhodné podmínky pro zimní sporty, zapomeňte na klasické kardio aktivity. Naopak si začněte užívat radovánek v chladném počasí – kromě spousty zábavy při nich spálíte spoustu kalorií a posílíte činnost srdce. Které sporty se rozhodně vyplatí provozovat?

Bruslení

Chcete-li zapracovat na své kondici, zhubnout a posílit mnoho svalových partií, nasaďte si brusle. Právě tato kardio aktivita je skvělou volbou pro ženy, které touží po pevnějším zadečku a stehnech.

Z hlediska spalování kalorií záleží na rychlosti. V případě rekreačního bruslení počítejte s cca 500 kcal za hodinu. Hlídejte si však techniku – bruslete v mírném předklonu a neohýbejte záda.

Běžkování

Jízda na běžkách je často označována za jednu z nejzdravějších pohybových aktivit. Kromě toho, že jde o vynikající kardio cvičení, dochází k zapojení téměř všech svalů. Nejvíce dostávají zabrat tzv. problémové partie.

Budete-li běžkovat klasickým způsobem, spálíte kolem 500 kcal za hodinu. V případě bruslařského stylu pak o cca 200 kcal více.

Sjezdové lyžování

Rekreační lyžování v zahraničí si v žebříčku popularity zimních sportů dlouhodobě drží prvenství. Co se týče výdeje kalorií, hodně záleží na stylu a typu terénu. Pokud jezdíte svižně a neprostojíte většinu času ve frontě, spálíte cca 400 kcal za hodinu. Oproti ostatním sportům tedy o něco méně. Spíše než jako způsob hubnutí proto na lyžování nahlížejte jako na možnost, jak efektivně posílit stehna, hýždě a další svaly. Anebo přesedlejte na závodní lyžování, při kterém spálíte podstatně více kalorií.

Snowboarding

Za hodinu jízdy na „prkně“ spálíte kolem 450 kcal. Snowboarding je fyzický náročnější než lyžování a lépe se při něm hubne. Opět však záleží na jízdním stylu a terénu. V každém případě počítejte s příznivým vlivem na kardiovaskulární systém. A stejně jako u běžeckého lyžování, také u snowboardingu dochází k formování spodní části těla.

Bobování a sáňkování

Jízdě na bobech či sáňkách se věnují především děti a považují ji za zábavu. Vyrazíte-li příště s nimi, nebudete litovat – neustále vybíhání na kopec přináší ovoce. Kromě toho, že zhubnete (za hodinu spálíte kolem 500 kcal), posílíte svaly na nohou a zádech. A samozřejmě uděláte něco pro své srdce.

O Jan Neckář

Shlédněte také

Domácí bazén pomáhá udržovat dobrou fyzickou kondici. Jaký druh bazénu si na zahradě postavit?

Pokud si chcete neustále zlepšovat svoji fyzičku, aniž byste museli spoléhat na veřejná sportoviště, je …