Domů / Doporučujeme / 5 způsobů, jak se úspěšně zbavit viscerálního tuku

5 způsobů, jak se úspěšně zbavit viscerálního tuku

Tělesný tuk může mít dvě podoby. Buďto se v našem organizmu může ukládat ve formě podkožního tuku, nebo jako mnohem zákeřnější viscerální tuk. A právě na ten druhý zmíněný se v tomto článku zaměříme. Jeho nadměrné množství je totiž spojeno s větším rizikem vzniku závažných onemocnění, mezi které patří například rakovina, mrtvice nebo cukrovka. Jaké kroky podniknout k tomu, abyste se viscerálního tuku zbavili?

Tip první: Snižte příjem cukru a rafinovaných sacharidů

Pokud se v těle nachází viscerální tuk v přebytečném množství, organizmus vytváří dvakrát až pětkrát více inzulínu než štíhlá osoba. Na prudké uvolňování inzulínu má přitom vliv právě nadbytečný příjem cukru a rafinovaných cukrů. Z toho důvodu byste při cestě hubnutí viscerálního tuku měli tyto látky omezit. Používejte proto raději přírodní sladidla v omezeném množství.

Tip druhý: Pamatujte na dostatek zeleniny

Při hubnutí vždy doporučujeme konzumovat dostatečné množství zeleniny. Ta by měla obsahovat minimální množství škrobu. Trochu zeleniny si tak snažte dát ke všem denním chodům. Dále pamatujte i na dostatečné množství zdravých bílkovin, které zrychlují metabolismus a napomáhají spalování tuků. Mezi takové bílkoviny typicky patří maso, vejce, mléčné výrobky, ale třeba i tofu. Myslete i na zdraví prospěšné tuky, jako například oříšky nebo extra panenský olivový olej. A v neposlední řadě si čas od času přidejte do jídla zdraví prospěšná semínka.

Tip třetí: Nezanedbávejte cvičení

Hubnutí správným cvičením vždy podpoříte. V případě viscerálního tuku se vyplatí do svého života zanést trochu aerobní aktivity. Mezi tu se řadí například rychlá chůze, běh, jízda na kole nebo kolečkových bruslích. Vyberte si aktivitu, která vás bude bavit a naplňovat. Jedině tak si na ni totiž mnohem snáz uděláte čas a budete se na ni rovněž těšit. Cvičit choďte několikrát do týdne. Právě dlouhodobá a pravidelná aktivita je totiž pro tělo při hubnutí klíčová.

Tip čtvrtý: Nestresujte se

Stres bohužel dokáže s organizmem udělat divy. Stres totiž symbolizuje spouštěč kortizolu, který se následně podílí na zvládání chuti k jídlu, správném metabolismu i spánku. Snažte se proto stresové situace nevyhledávat a když už se nějaké objeví, tak je zvládat s klidem. Stres vám pomůže odbourat například i pobyt v přírodě.

Tip pátý: Dopřejte si dostatek spánku

A v neposlední řadě je pro úspěšné hubnutí třeba věnovat dostatečné množství času spánku. Kvalitně strávený odpočinek pomůže organizmu zpracovat veškeré přijaté živiny, vrátí do normálu stresové hormony a brání nadbytečným chutím na nezdravé potraviny. Spěte v dobře větrané a tmavé místnosti.

Více informací ze světa hubnutí a zdravého životního stylu se dozvíte na www.superzdrave.cz.

 

O Jan Neckář

Shlédněte také

Pohodlné bydlení snadno a rychle. Poradíme, jak vybírat nábytek

Mít bydlení podle vlastních představ je snem snad každého. Jde nám o estetické i funkční …