Domů / Doporučujeme / Vápník na kosti – kdo by se měl zaměřit na jeho doplňování nejvíc?

Vápník na kosti – kdo by se měl zaměřit na jeho doplňování nejvíc?

Minerál, bez kterého naše tělo nemůže fungovat. Vápník je stavební hmotou kostí a zubů, a proto jejich kvalitu můžeme ovlivnit. Chcete mít silné kosti, zdravý pohybový aparát a cítit se skvěle? Čtěte dál, jak doplňovat vápník:

Proč je důležitý vápník na kosti i svaly?

Co se svalů týče, vápník ovlivňuje jak kosterní svaly, jak hladké svaly – třeba srdce. Pro kosti a zuby je dokonce stavební hmotou. 99 % vápníku v těle je uloženo právě tam. Aby ukládání vápníku do kostí fungovalo správě, je nezbytný ještě vitamín D a K.

S věkem bohužel dochází k větším ztrátám vápníku z kostí, o něco více pak u žen. Při menopauze se mění hladina hormonů, což má za důsledek zhoršené ukládání vápníku do kostí. Ženy po padesátce by proto měly doplňovat vápník skutečně poctivě.

Když tělo potřebuje vápník, čerpá ho z kostí

Podobně je to třeba i s hořčíkem. Oba minerály potřebuje náš organismus pro své fungování, a pokud jich má nedostatek (ze stravy), odčerpává je z kostí. To je velmi nešťastná situace, protože je to na úkor kvality kostní hmoty.

Vápník má vliv na svaly, srážlivost krve, podílí se na přenosu nervových vzruchů a reguluje uvolňování hormonů. Nejen pro pohybový aparát vápník dělá obrovskou službu.

Jak doplňovat vápník? Pomocí potravin i doplňků stravy

Co obsahuje vápník? U mléčných produktů čtěte složení. Obsah vápníku se mezi jogurty, tvarohy či sýry hodně liší. Vápník najdeme i v rostlinných zdrojích, třeba v máku. Tady ovšem pozor – vápník z rostlinných zdrojů má v těle minimální vstřebatelnost. Vynikající zdroj vápníku jsou pak mořské ryby. Ty bychom si ostatně měli dopřát 3x týdně také kvůli cenným omega-3 kyselinám.

Jednoduchým a spolehlivým řešením je užívání vápníku ve formě výživových doplňků. Ty často obsahují i další minerály a vitamíny na klouby, kosti a svaly. V takovém případě najděte produkt, který obsahuje vápník z mořských zdrojů.

Spolehlivý zdroj vápníku: rybí kostní moučka

Vápník z mořských zdrojů představuje ideální formu tohoto minerálu. V lidském těle má perfektní vstřebatelnost a nic nepřijde na zmar. Oproti syntetické formě vápníku je pro náš organismus mnohem přirozenější. Ačkoli je to jednička mezi všemi druhy vápníku, není zatím příliš známý. Obsahuje ho např. kloubní výživa FlexiMed.

Co by ještě měla obsahovat správná kloubní výživa? Hořčík, vitamín C, vitamín D, kolagen a glukosaminsulfát. Díky těmto surovinám bude péče o vás pohybový aparát a klouby komplexní!

O Jan Neckář

Shlédněte také

Domácí bazén pomáhá udržovat dobrou fyzickou kondici. Jaký druh bazénu si na zahradě postavit?

Pokud si chcete neustále zlepšovat svoji fyzičku, aniž byste museli spoléhat na veřejná sportoviště, je …