Domů / Cvičení / Desítky druhů jógy: Jaká je vhodná právě pro vás?

Desítky druhů jógy: Jaká je vhodná právě pro vás?

Cvičíte pravidelně jogínské cviky? Protahujete se, dýcháte, máte uvolněnou mysl a máte pocit, že už se v józe docela vyznáte? Upřímně v praxi existuje mnoho různých druhů jógy a můžete najít ideální typ jógy právě pro vás. Podívejte se dnes s námi, jaké druhy jógy existují.

Jóga?

Jógu jsme převzali z indických tradic. Jóga je cesta, která by měla vést ke spojení vašeho Já s univerzálním Bytím. Tak by to měla být v pravém slova smyslu. My však jógu chápeme jako kombinaci psychické a fyzické aktivity, cvičení, které není jen o správném provedení cviků, ale i o propojení s vaší myslí, především díky pravidelnému dýchání. Jóga je navíc prevencí bolesti zad a krční páteře, redukuje stres a zklidňuje mysl. Celkově pečuje o vaši kondici. Existuje však mnoho různých odnoží jógy, které nabízí variace na základní jogínské cvičení.

Desítky druhů jógy: Jaká je vhodná právě pro vás?

Hatha jóga

Tento typ jógy je na západ od Asie považován za základní formu jógy. Jedná se o klasickou jógu. Hatha je klidným, nenáročným druhem jógy, který je vhodný pro začátečníky. I přesto je celkový pohled na tento typ jógy od té tradiční mylný.

Bikram jóga

Bikram jóga je určena milovníkům tepla. Cvičí se totiž v místnosti, kde je teplota příjemných 42 stupňů a vlhkost vzduchu je na cca 40 procentech. Během cvičení jste stále zahřátí a vaše tělo se celé prokrvuje. Tento typ jógy zahrnuje 26 základních pozic a pomůže vám zlepšit především flexibilitu a dopřát vám úžasnou detoxikaci.

Desítky druhů jógy: Jaká je vhodná právě pro vás?

Hot jóga

Hot jóga je podobná bikram józe, ale cvičení probíhá při teplotě o něco nižší. Tento typ jógy je vhodný pro mírně až středně pokročilé jogíny. Není vhodná pro osoby s vysokým krevním tlakem, ale prospívá lymfatickému systému, posiluje srdce a pružnost kloubů.

Aštanga jóga

Jóga náročnější, která zahrnuje posun od šesti předem stanovených sekvencí. Tempo typ cvičení je rychlejší, jelikož cvičící mění pozici vždy, když se nadechne a vydechne. I pozice jsou v tomto druhu jógy náročnější a je vhodná pro osoby, které mají se cvičením jógy už dostatek zkušeností.

O Vojtěch Sedláček

Shlédněte také

Vyzkoušejte fitness náramky

Vyzkoušejte fitness náramky

Pokud patříte mezi osoby, které mají rády přehled o všem co se děje nejen kolem …