Domů / Cvičení / Na chvilku zvolnit má svůj smysl

Na chvilku zvolnit má svůj smysl

Pokud se vašemu tréninku věnujete skutečně na plno a každý den dřete jako kůň, pak pro vás máme jednu velmi dobrou radu a to zpomalte! Krok zpět nemusí být vždy špatným rozhodnutím a pokud tak učiníte, uvidíte že pomůžete nejen své psychice, ale také svému progressu.

Pokud berete cvičení skutečně vážně a vy dřete co to jen jde, dříve či později nutně musíte dojít do fáze, kdy vaše tělo přestane dělat progres a řekne dost. Je přetažené a potřebuje regenerovat. Pokud mu tyto základní věci nedopřejete, pak se může stát, že přijde zranění, které váš progres zpomalí mnohem více!

My vám doporučujeme dát si na jeden týden pauzu. Obnovíte tak své zásoby energie, zregenerujete síly a dovolíte svému tělu trochu se nadechnout. Zmírněte trénink břicha na maximálně tři dny v týdnu. Snižte intenzitu i váhu vašich činek. Je dobré omezit i počet tréninků během týdne. Nemyslíme tím samozřejmě, že se týden budete jen válet v posteli, ale trochu zvolněte a nechtě tělo regenerovat a pozorně mu naslouchat.

Někteří sportovci volí snížení zátěže o polovinu a ubrání objemu tréninku asi na jednu třetinu. Ovšem každý si musí najít svou vlastní cestu, po které se vydá a to vyžaduje zkoušení a testování. Krátký odpočinek může být správným krok a pomůže vám s dokončením vaší vlastní snahy.

To samé co v tréninku platí také ve stravě. Můžete vyzkoušet trochu si dát oddech, i co se jídelníčku týče a dopřát si trochu více jídla, které byste jinak odmítli. Tím nastartujete aktivní spalování tuků a naopak podpoříte tvorbu svalové hmoty.

O Vojtěch Sedláček

Shlédněte také

Tantra masáže jako emocionální lék

Jistě už jste se setkali s názory, že fyzické projevy nemocí mají hluboké kořeny v …