Domů / Cvičení / Plavej

Plavej

Ačkoli se vám to nemusí zdát jako pravdivé, plavání je skutečně jedním z nejlepších způsobů, jak dostat svoje tělo do optimální formy. Proto by měl bazén, pravidelně, alespoň jednou týdně, navštěvovat opravdu každý. My si teď povíme proč.

Tvar těla

Tím prvním Důvodem je zcela jistě dokonalý tvar těla. Právě díky plavání můžete svoje tělo dostat do takové formy, která je atraktivní jak na pohled, tak také dokonalé funkční. Jen se někdy podívejte na některé plavecké závody a uvidíte, že plavci mají skutečně ideální tělesnou stavbu. Žádný přebytečný tuk, svalstvo tak akorát vyrýsované, a funkční síla, která je získaná díky ideálnímu odporu vody.

Plavej

Zdraví

Plavání je skvělým způsobem jak nastartovat svůj kardiovaskulární systém, rozšíříte své cévy a rozehnat a kyslík a kompletně po celém svém těle díky. Budete posilovat činnost srdce, funkčnost svalů a také se naučíte hospodařit se svými kyslíkovými zásobami. Je prokázáno, že plavání je až jednou a půl krát efektivnější než běhání, při kterém dochází opotřebení kloubového aparátu a tělo je při něm mnohem, více náchylnější na zranění. Díky plavání a jeho volnému pohybu v prostoru maximálně šetříte své svalstvo a zranění zde v podstatě vůbec nehrozí.Plavej

Kompletně celé tělo

Díky plavání procvičíte kompletně celé tělo. Jednotlivé plavecké styly totiž zapojují svalstvo od hlavy až po lýtkové svalstvo. Budete tak rýsovat své nohy, ztrácet tělesný tuk uložený na břiše, a rozšiřovat svá ramena a hrudník. Díky plavání navíc nedochází k masivním a prudkým nárůstům svalové hmoty, ale v ideálním poměru zde dochází k růstu a rýsování svalových vláken. Plavání je tak mnohem zdravější než klasické posilování. Výsledky sice neuvidíte tak rychle, alespoň co se tvorby svalstva týče, ovšem shazování tukových zásob bude probíhat velmi rychle.Plavej

O Vojtěch Sedláček

Shlédněte také

Posilování při běhu

Posilování při běhu

Běháte rádi, ale zároveň byste chtěli trochu více zpevnit i vrchní polovinu svého těla posilováním? …